Wijnselectiehulp
Kleur:
Land:
Streek:
Druif:
Smaak:
Wijnhuis:
Prijs:
Altijd op de hoogte
Wilt u door ons op de hoogte gehouden worden van onze acties en nieuwtjes?
Schrijf u hieronder in voor onze nieuwsbrief.
Boas Quintas
De familie Cancela de Abreu produceert wijnen in de Dão regio sinds 1884, maar dit project Fonte de Ouro (gouden fontein) begon pas in 1991. Het begon allemaal toen Nuno Cancela de Abreu, de vertegenwoordiger van de 4e generatie van de familie met een landbouw- en wijntraditie geschiedenis van meer dan 130 jaar, besloot al zijn ervaring en kennis op het gebied van wijnbouw en oenologie in dienst te stellen van het project.
Nuno Cancela de Abreu werd erkend als ‘Wijnmaker van het jaar 2016’ door Aníbal Coutinho. Boas Quintas kreeg de ‘Onderneming van het jaar 2016’ door Revista de Vinhos. Een super prestatie voor de familie van de huidige generatie.
Het Opta project startte in 2013, toen Camilo Leite een partnerschap aanging met de wijnmaker Nuno Cancela de Abreu, om een nieuwe wijn op de markt te brengen die voldoet aan het simpele voorwaarde dat wijn plezier moet geven en dient om van te genieten. Opta is gemaakt met de focus op exportmarkten en de internationale consument en weet zich te onderscheiden door zijn zeer patriottische betekenis van het merk dat is afgeleid van het woord optie. Het is bedoeld om de klant aan te moedigen te kiezen voor Portugese wijn is.
In het logo is een zwaluw verwerkt, een van de meest voorkomende vogels in Portugal. De zwaluw wordt in Portugal niet alleen in de natuur veel gezien, maar ook op aardewerk, keramiek, hangend aan balkons of zelfs geschilderd op gevels. Gedurende de twintigste eeuw werd de zwaluw een populair symbool, vanwege zijn opgewekte, dappere en bekwame karakter, zowel reizend als trouw, terugkerend in de lente, jaar na jaar, waar ze tot het einde van de zomer blijven.
Opta wijnen

In het logo is een zwaluw verwerkt, een van de meest voorkomende vogels in Portugal. De zwaluw wordt in Portugal niet alleen in de natuur veel gezien, maar ook op aardewerk, keramiek, hangend aan balkons of zelfs geschilderd op gevels. Gedurende de twintigste eeuw werd de zwaluw een populair symbool, vanwege zijn opgewekte, dappere en bekwame karakter, zowel reizend als trouw, terugkerend in de lente, jaar na jaar, waar ze tot het einde van de zomer blijven.