Menu
EUR

Klantenservice

Op deze pagina vindt u antwoorden op veel gestelde vragen
+31 651 127090
Woensdag tot vrijdag van 10:00 - 18:00
Whatsapp
Woensdag tot vrijdag van 10:00 - 18:00

Persoonlijke benadering

Heeft u tijdens het online winkelen bij Werkhovin Wijnkopers vragen over uw eventuele aankoop? Wilt u weten wanneer uw wijn wordt bezorgd, heeft u vragen over de betaling of heeft u liever een persoonlijk advies over de wijn die u op het oog heeft? Neem dan contact met ons op, want wij vinden het erg leuk en gezellig om u te woord te staan. 

Telefoon
Werkhovin Wijnkopers is telefonisch bereikbaar op werkdagen van woensdag t/m vrijdag van 10:00 tot 18.00. Vrijdag en zaterdag zijn standaard drukke dagen, waardoor het kan voorkomen dat uw oproep niet direct wordt beantwoord. Laat dan even een berichtje achter, zodat wij u kunnen terugbellen. 

Mail
Werkhovin is te bereiken via [email protected]. Natuurlijk proberen wij zo snel mogelijk te reageren. 

Veel gestelde vragen
Heel veel van uw vragen hebben wij al kort beantwoord en samengevat onder FAQ, mocht u echter uw antwoord daar niet kunnen vinden kunt u ook via het contactformulier uw vraag stellen. 

Kiyoh Review
We horen natuurlijk graag wat u van onze wijnen en onze service vindt. Na uw aankoop ontvangt u daarom via Kiyoh een uitnodiging om een recensie te plaatsen. 

Uw persoonlijke klantlogin
Werkhovin biedt u de mogelijkheid om via een persoonlijke klantlogin uw historie te bekijken en uw favoriete wijnen op te slaan.

Wijnspeciaalzaak
Werkhovin Wijnkopers is een onafhankelijke wijnspeciaalzaak, gevestigd aan de Leijensteinstraat te Kerkdriel. Hier kunt u ook uw bestelling altijd gratis afhalen. Als u meer over ons te weten wilt komen kan dat op deze pagina

 

Neem contact op

Contactgegevens

+31 651 127090
+31 651 127090
KVK nummer: 59488913
Werkhovin Wijnkopers Leijensteinstraat 5
5331CS Kerkdriel
Nederland

Veelgestelde vragen

Alcohol & Online verkoop
Wat betekent de Alcoholwet voor levering van alcohol aan de deur?

Alcoholwet: Verscherpte regelgeving en handhaving sinds 1 juli 2021

In Nederland was het in het kader van het Nationaal Preventieakkoord al langer niet toegestaan minderjarigen (onder de 18 jaar) alcohol te verstrekken of deze aan ze te verkopen. Vanaf 1 juli a.s. zal hierop een verscherpte regelgeving van kracht worden.

Deze verscherpte regelgeving betekent voor ons dat wij hierop door de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit) zullen worden gecontroleerd en in het slechtste geval worden beboet, wanneer blijkt dat wij in gebreke zijn gebleven. 

Fijn, zult u denken, maar wat betekent dit concreet voor mij wanneer ik vanaf genoemde datum een bestelling plaats bij Werkhovin Wijnkopers? Wel, het volgende:

1.    Leeftijdsverificatiesysteem 18+

Vanaf 1 juli is het alleen toegestaan alcoholische dranken te verkopen indien er een leeftijdsverificatiesysteem wordt gebruikt. Via dit systeem dienen wij vast te leggen dat u (de koper) op het moment van aankoop 18 jaar of ouder bent. 

Als u online bij ons bestelde werd u altijd al gevraagd uw gegevens in te vullen. Deze gegevens zijn benodigd om uw bestelling te kunnen uitvoeren en op de juiste plek te kunnen leveren. 

Uw persoonlijke bestel omgeving – klant login
Aan dit proces wordt een leeftijdscheck toegevoegd, die éénmalig door u dient te worden uitgevoerd. Eenmaal uitgevoerd zullen deze gegevens worden opgeslagen in uw persoonlijke bestel omgeving (klant login). Deze check wordt uitgevoerd met iDin (iDIN is een dienst van de banken waarmee consumenten zich bij andere organisaties met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank kunnen identificeren, inloggen of leeftijd kunnen bevestigen). Bij een volgende bestelling zal gebruik worden gemaakt van deze gegevens. Let op: dit betekent wel dat het rekeningnummer dient te matchen met de geboortedatum die aan dit rekeningnummer is gekoppeld. 

De komende weken zal uw persoonlijke account een grote update krijgen, waaraan naast het toevoegen van de verplichte leeftijdsverficiatie check, ook andere zaken zullen worden toegevoegd en worden uitgebreid. Wij houden u hiervan uiteraard op de hoogte. 

2.    Levering door onze pakketdiensten – wat moet u doen?

Naast een check tijdens het bestelproces zijn wij tevens verplicht ook bij de levering van uw bestelling altijd uw leeftijd te checken! Hoe dit in zijn werk gaat leest u hieronder:

In ontvangst nemen van uw bestelling geleverd door DPD
Zodra uw bestelling bij ons in behandeling is genomen wordt deze zo spoedig mogelijk gereed gemaakt voor verzending. De aflevergegevens die u aan ons bekend maakte, worden verwerkt op de verzendsticker die op de doos gaat. Zodra deze verzendsticker door ons is aangemaakt ontvangt u een DPD Predict mail op het door u opgegeven mailadres. 

Naast informatie over het tijdstip van leveren, treft u hierin binnenkort ook een verzoek aan een geldig legitimatiebewijs t.b.v. de leeftijdscheck 18+ gereed te houden bij levering. Deze check dient altijd te worden uitgevoerd door de bezorger, ook wanneer het evident is dat u óf degene die het pakket voor u in ontvangst neemt, ouder is dan 18 jaar! 

Op de dag van levering zal de DPD bezorger de daadwerkelijke 18+ check moeten uitvoeren. De chauffeur controleert de geboortedatum aan de hand van de aflevergegevens én het ID bewijs dat u gereed houdt. De laatste 5 tekens van uw legitimatiebewijs worden ingevoerd in de handscanner van de chauffeur. Wij begrijpen dat het hier om privacy gevoelige gegevens gaat en verklaren hierbij dat zowel wij als onze vervoerspartner DPD hier volgens AVG richtlijnen naar handelen. Uw gegevens worden door DPD een jaar lang bewaard, omdat ons én DPD door controlerende instanties ook op een later tijdstip nog gevraagd kan worden naar deze gegevens! 

Als u zelf niet aanwezig bent
Het kan natuurlijk zijn dat niet u, maar iemand anders uw bestelling in ontvangst neemt. Dit kan alleen als de andere persoon zelf 18+ is en dit aan de hand van een geldig legitimatiebewijs kan aantonen. Op dat moment zal de DPD bezorger zijn/haar gegevens vastleggen. Indien er niemand aanwezig is van 18 jaar of ouder mag het pakket niet worden overhandigd. 

DPD: levering bij de buren en neerzettoestemming
Helaas is het per 1 juli niet meer mogelijk pakketten bij de buren af te leveren en kan er ook géén neerzettoestemming meer worden gegeven. Vooralsnog vindt ook geen aflevering bij een pakketshop plaats. Ook zal DPD bij een niet thuis levering géén 2e bezorgpoging meer ondernemen en gaat uw bestelling retour naar ons. Helaas zijn wij genoodzaakt om dit pakket dan wederom bij u aan te bieden, waarvoor uiteraard €7,95 verzendkosten in rekening zullen worden gebracht. 

In ontvangst nemen van uw bestelling geleverd door PostNL
Zodra uw bestelling bij ons in behandeling is genomen wordt deze zo spoedig mogelijk gereed gemaakt voor verzending. De aflevergegevens die u aan ons bekend maakte, worden verwerkt op de verzendsticker die op de doos gaat. Zodra deze verzendsticker door ons is aangemaakt ontvangt u een track en trace mail op het door u opgegeven mailadres. 

Aan de deur wordt de leeftijd van de ontvanger (uzelf of iemand anders ouder dan 18 jaar) gecontroleerd op basis van een geldig legitimatiebewijs. De bezorger controleert vervolgens de geboortedatum en voert deze in op de handscanner. Op dit moment vindt de check plaats: indien de ontvanger ouder is dan 18 jaar wordt het pakket uitgereikt. De uitereiking van het pakket wordt bevestigd door middel van het zetten van een handtekening door de ontvanger. Indien de ontvanger jonger is dan 18 jaar kan het pakket niet worden uitgereikt. 

Indien het pakket niet kan worden uitgereikt aan de deur omdat de ontvanger jonger is dan 18 jaar of bij een 'niet-thuis' situatie, gaat het pakket automatisch door naar een PostNL afhaalpunt. Er wordt dus géén tweede bezorgpoging gedaan.

PostNL: levering bij de buren en neerzettoestemming
Ook PostNL heeft vanaf 1 juli geen toestemming meer om uw pakket bij de buren af te leveren of op een door u aangegeven plaats neer te zetten. Indien u of iemand anders niet aanwezig is om uw pakket in ontvangst te nemen, gaat uw pakket direct door naar een PostNL afhaalpunt. U heeft dan een beperkt aantal dagen de tijd om uw pakket daar af te halen. Indien dit niet lukt gaat uw bestelling retour naar ons. Helaas zijn wij genoodzaakt om dit pakket dan wederom bij u aan te bieden, waarvoor uiteraard €7,95 verzendkosten in rekening zullen worden gebracht. 

Afhaalpunten PostNL
Ook bij alle afhaalpunten dient u vanaf 1 juli a.s. een geldig legitimatiebewijs te tonen voordat u het pakket in ontvangst kunt nemen. Ook hier geldt dat de ontvanger 18 jaar of ouder dient te zijn. 

Meer informatie omtrent de nieuwe alcoholwet. 

Wat is een leeftijdsverificatie check 18+?

In Nederland was het in het kader van het Nationaal Preventieakkoord al langer niet toegestaan minderjarigen (onder de 18 jaar) alcohol te verstrekken of deze aan ze te verkopen. Vanaf 1 juli 2021 is hierop de controle verscherpt.

Deze verscherpte regelgeving betekent voor ons dat wij hierop door de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit) zullen worden gecontroleerd en in het slechtste geval worden beboet, wanneer blijkt dat wij in gebreke zijn gebleven.

Vanaf 1 juli 2021 is het alleen toegestaan alcoholische dranken te verkopen indien er een leeftijdsverificatiesysteem wordt gebruikt. Via dit systeem dienen wij vast te leggen dat u (de koper) op het moment van aankoop 18 jaar of ouder bent. Daarom vragen wij u tijdens het bestelproces uw geboortedatum op te geven. Dit is de eerste check. Een tweede check volgt tijdens de aflevering, waarbij de pakketbezorger uw (of dat van een andere ontvanger die ouder is dan 18 jaar) geldig legitimatiebewijs controleert en de laatste 5 cijfers noteert in zijn handscanner. Ook wordt u (of iemand anders ouder dan 18 jaar die uw pakket in ontvangst neemt) gevraagd te tekenen voor ontvangst.

Bestellen
Kan ik per fles bestellen?

Jazeker, in heel veel gevallen kunt u wijnen uit ons assortiment per fles bestellen. In verband met de stijgende verzendkosten zijn wij echter genoodzaakt een aantal wijnen in het lagere prijssegment per 6 flessen aan te bieden.

Welke jaargang krijg ik geleverd?

De op onze website vermelde jaargangen zijn altijd onder voorbehoud. Wij proberen altijd om het beschikbare oogstjaar te vermelden, maar er vinden dagelijks mutaties plaats waardoor dit mogelijk kan afwijken.

Mocht een oogstjaar niet meer beschikbaar zijn, ontvangt u automatisch het opvolgende oogstjaar dat beschikbaar is, mits dit niet afwijkt in prijs en kwaliteit. 

Indien u wijn zoekt van een bepaald oogstjaar verzoeken wij u vriendelijk voordat u uw bestelling plaatst, contact met ons op te nemen. Wij kijken dan of het gewenst oogstjaar beschikbaar is. 

Moet ik een account hebben om te kunnen bestellen bij Werkhovin Wijnkopers?

U kunt altijd bestellen bij Werkhovin Wijnkopers als 'gast'. Het is dus niet noodzakelijk om een account aan te maken op onze website. 

Account bij Werkovin Wijnkopers

Het aanmaken van een account biedt echter wel voordelen. Uw persoonlijke gegevens worden veilig opgeslagen en beveiligd met eigen wachtwoord. U kunt deze gegevens, zoals uw factuur- en afleveradres en mailadres, altijd inzien en desgewenst aanpassen. 

Herhaal aankopen

Alle bestellingen staan in een keurig overzicht, waarbij u de mogelijkheid heeft uw favoriete wijn met een druk op de knop opnieuw te bestellen.

Favoriete wijnen

Tijdens het winkelen kunt u een hartje plaatsen bij wijnen die u graag op uw verlanglijstje plaatst om deze op een later tijdstip te bestellen. Het verlanglijstje is in te zien binnen uw persoonlijke account.

 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wij proberen uw bestelling binnen 1 - 3 werkdagen na bestelling te verzenden. In heel veel gevallen zal uw bestelling zelfs sneller worden verzonden. Het kan echter voorkomen dat een bepaalde wijn niet meer op voorraad is, waardoor uw bestelling iets later zal worden geleverd. Wij streven ernaar u dit tijdig te laten weten. 

Zodra uw bestelling klaar staat om verzonden te worden ontvangt u via een separate mail een Track & Trace code van PostNL. Via de Track & Trace kunt u het hele status verloop van uw bestelling volgen. Tip: download de PostNL app om altijd de actuele status te kunnen inzien. 

Betalen
Kan ik veilig shoppen en afrekenen?

Werkhovin Wijnkopers maakt gebruikt van een veilige verbinding. Deze veilige verbinding is te herkennen aan het slotje bovenin de URL balk in uw browser. 

Ook kunt u de bestelling veilig afrekenen binnen de betaalomgeving van Werkhovin Wijnkopers. Onze betaalprovider Pay. is een vertrouwde online betaalpartner die beschikt over alle certificeringen en vergunningen in heel Europa.

Met welke betaalmethodes kan ik mijn bestelling afrekenen?

Bij Werkhovin Wijnkopers kunt u afrekenen met alle reguliere betaalmethoden. Kijk voor een overzicht van alle mogelijkheden hier

Bezorgen
Wat doet de bezorger als ik niet thuis ben om het pakket in ontvangst te nemen?

PostNL levert het pakket natuurlijk bij u aan huis. Sinds afgelopen jaar wordt er standaard maar een keer aangeboden. Mocht u bij levering niet thuis zijn, zal de bode het pakket afgeven bij de dichtstbijzijnde PostNL afhaallocatie. U ontvangt hiervan een bericht in de Track & Trace omgeving. 

Uw pakket blijft 7 dagen op deze locatie beschikbaar voor afhalen. Indien u het pakket niet binnen deze 7 dagen heeft afgehaald, wordt het automatisch retour gestuurd aan Werkhovin Wijnkopers. De extra kosten voor het opnieuw versturen van uw bestelling zullen door ons aan u in rekening worden gebracht. 

Wat gebeurt er als mijn bestelling schade oploopt of vermist raakt?

Alle bestellingen die u plaatst bij Werkhovin Wijnkopers zijn verzekerd. Mocht er onverhoopt schade ontstaan tijdens het transport dan wordt dit door ons geclaimd bij PostNL. Hiervoor wordt altijd een case aangemaakt en zal er onderzoek worden gedaan naar de oorzaak.

Uiteraard ontvangt u, zodra er meer bekend is over de case, vervanging voor de flessen die zijn stuk gegaan. 

Tip: controleer na het in ontvangst nemen altijd de inhoud van uw bestelling. Mocht u schade ontdekken, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Maak foto's van de inhoud van de doos en stuur dit per mail of whatsapp aan ons door.

Indien uw pakket niet arriveert op de aangegeven tijd, of wanneer u een vreemde status update ziet, laat het ons dan altijd weten! Het kan zijn dat het pakket in het depot is achtergebleven en uiteindelijk als zoekgeraakt wordt aangemerkt. Ook in dit geval zal er een case worden aangemaakt. Uw bestelling zal uiteraard opnieuw worden verstuurd. 

Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal incl. btw
€0,00
Bestel nog voor €100,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »