• Gratis verzending binnen Nederland vanaf €50,-
  • Persoonlijke service
  • Bestellen per fles
  • Veilig betalen

FAQ

Hieronder vindt u antwoord op de meest gestelde vragen:
De nieuwe alcoholwet: wat betekent dit precies?
Belangrijke informatie voor u m.b.t. het online bestellen van alcoholische dranken vanaf 1 juli 2021

Alcoholwet: Verscherpte regelgeving en handhaving

In Nederland was het in het kader van het Nationaal Preventieakkoord al langer niet toegestaan minderjarigen (onder de 18 jaar) alcohol te verstrekken of deze aan ze te verkopen. Vanaf 1 juli a.s. zal hierop een verscherpte regelgeving van kracht worden.

Deze verscherpte regelgeving betekent voor ons dat wij hierop door de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit) zullen worden gecontroleerd en in het slechtste geval worden beboet, wanneer blijkt dat wij in gebreke zijn gebleven. 

Fijn, zult u denken, maar wat betekent dit concreet voor mij wanneer ik vanaf genoemde datum een bestelling plaats bij Werkhovin Wijnkopers? Wel, het volgende:

1.    Leeftijdsverificatiesysteem 18+

Vanaf 1 juli is het alleen toegestaan alcoholische dranken te verkopen indien er een leeftijdsverificatiesysteem wordt gebruikt. Via dit systeem dienen wij vast te leggen dat u (de koper) op het moment van aankoop 18 jaar of ouder bent. 

Als u online bij ons bestelde werd u altijd al gevraagd uw gegevens in te vullen. Deze gegevens zijn benodigd om uw bestelling te kunnen uitvoeren en op de juiste plek te kunnen leveren. 

Uw persoonlijke bestel omgeving – klant login
Aan dit proces wordt een leeftijdscheck toegevoegd, die éénmalig door u dient te worden uitgevoerd. Eenmaal uitgevoerd zullen deze gegevens worden opgeslagen in uw persoonlijke bestel omgeving (klant login). Deze check wordt uitgevoerd met iDin (iDIN is een dienst van de banken waarmee consumenten zich bij andere organisaties met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank kunnen identificeren, inloggen of leeftijd kunnen bevestigen). Bij een volgende bestelling zal gebruik worden gemaakt van deze gegevens. Let op: dit betekent wel dat het rekeningnummer dient te matchen met de geboortedatum die aan dit rekeningnummer is gekoppeld. 

De komende weken zal uw persoonlijke account een grote update krijgen, waaraan naast het toevoegen van de verplichte leeftijdsverficiatie check, ook andere zaken zullen worden toegevoegd en worden uitgebreid. Wij houden u hiervan uiteraard op de hoogte. 

2.    Levering door onze pakketdiensten – wat moet u doen?

Naast een check tijdens het bestelproces zijn wij tevens verplicht ook bij de levering van uw bestelling altijd uw leeftijd te checken! Hoe dit in zijn werk gaat leest u hieronder:

In ontvangst nemen van uw bestelling geleverd door DPD
Zodra uw bestelling bij ons in behandeling is genomen wordt deze zo spoedig mogelijk gereed gemaakt voor verzending. De aflevergegevens die u aan ons bekend maakte, worden verwerkt op de verzendsticker die op de doos gaat. Zodra deze verzendsticker door ons is aangemaakt ontvangt u een DPD Predict mail op het door u opgegeven mailadres. 

Naast informatie over het tijdstip van leveren, treft u hierin binnenkort ook een verzoek aan een geldig legitimatiebewijs t.b.v. de leeftijdscheck 18+ gereed te houden bij levering. Deze check dient altijd te worden uitgevoerd door de bezorger, ook wanneer het evident is dat u óf degene die het pakket voor u in ontvangst neemt, ouder is dan 18 jaar! 

Op de dag van levering zal de DPD bezorger de daadwerkelijke 18+ check moeten uitvoeren. De chauffeur controleert de geboortedatum aan de hand van de aflevergegevens én het ID bewijs dat u gereed houdt. De laatste 5 tekens van uw legitimatiebewijs worden ingevoerd in de handscanner van de chauffeur. Wij begrijpen dat het hier om privacy gevoelige gegevens gaat en verklaren hierbij dat zowel wij als onze vervoerspartner DPD hier volgens AVG richtlijnen naar handelen. Uw gegevens worden door DPD een jaar lang bewaard, omdat ons én DPD door controlerende instanties ook op een later tijdstip nog gevraagd kan worden naar deze gegevens! 

Als u zelf niet aanwezig bent
Het kan natuurlijk zijn dat niet u, maar iemand anders uw bestelling in ontvangst neemt. Dit kan alleen als de andere persoon zelf 18+ is en dit aan de hand van een geldig legitimatiebewijs kan aantonen. Op dat moment zal de DPD bezorger zijn/haar gegevens vastleggen. Indien er niemand aanwezig is van 18 jaar of ouder mag het pakket niet worden overhandigd. 

DPD: levering bij de buren en neerzettoestemming
Helaas is het per 1 juli niet meer mogelijk pakketten bij de buren af te leveren en kan er ook géén neerzettoestemming meer worden gegeven. Vooralsnog vindt ook geen aflevering bij een pakketshop plaats. Ook zal DPD bij een niet thuis levering géén 2e bezorgpoging meer ondernemen en gaat uw bestelling retour naar ons. Helaas zijn wij genoodzaakt om dit pakket dan wederom bij u aan te bieden, waarvoor uiteraard €7,95 verzendkosten in rekening zullen worden gebracht. 

In ontvangst nemen van uw bestelling geleverd door PostNL
Zodra uw bestelling bij ons in behandeling is genomen wordt deze zo spoedig mogelijk gereed gemaakt voor verzending. De aflevergegevens die u aan ons bekend maakte, worden verwerkt op de verzendsticker die op de doos gaat. Zodra deze verzendsticker door ons is aangemaakt ontvangt u een track en trace mail op het door u opgegeven mailadres. 

Aan de deur wordt de leeftijd van de ontvanger (uzelf of iemand anders ouder dan 18 jaar) gecontroleerd op basis van een geldig legitimatiebewijs. De bezorger controleert vervolgens de geboortedatum en voert deze in op de handscanner. Op dit moment vindt de check plaats: indien de ontvanger ouder is dan 18 jaar wordt het pakket uitgereikt. De uitereiking van het pakket wordt bevestigd door middel van het zetten van een handtekening door de ontvanger. Indien de ontvanger jonger is dan 18 jaar kan het pakket niet worden uitgereikt. 

Indien het pakket niet kan worden uitgereikt aan de deur omdat de ontvanger jonger is dan 18 jaar of bij een 'niet-thuis' situatie, gaat het pakket automatisch door naar een PostNL afhaalpunt. Er wordt dus géén tweede bezorgpoging gedaan.

PostNL: levering bij de buren en neerzettoestemming
Ook PostNL heeft vanaf 1 juli geen toestemming meer om uw pakket bij de buren af te leveren of op een door u aangegeven plaats neer te zetten. Indien u of iemand anders niet aanwezig is om uw pakket in ontvangst te nemen, gaat uw pakket direct door naar een PostNL afhaalpunt. U heeft dan een beperkt aantal dagen de tijd om uw pakket daar af te halen. Indien dit niet lukt gaat uw bestelling retour naar ons. Helaas zijn wij genoodzaakt om dit pakket dan wederom bij u aan te bieden, waarvoor uiteraard €7,95 verzendkosten in rekening zullen worden gebracht. 

Afhaalpunten PostNL
Ook bij alle afhaalpunten dient u vanaf 1 juli a.s. een geldig legitimatiebewijs te tonen voordat u het pakket in ontvangst kunt nemen. Ook hier geldt dat de ontvanger 18 jaar of ouder dient te zijn. 

Meer informatie omtrent de nieuwe alcoholwet. 
Wat is een leeftijdsverificatie check 18+?
In Nederland was het in het kader van het Nationaal Preventieakkoord al langer niet toegestaan minderjarigen (onder de 18 jaar) alcohol te verstrekken of deze aan ze te verkopen. Vanaf 1 juli 2021 wordt hierop scherper gecontroleerd. 

Deze verscherpte regelgeving betekent voor ons dat wij hierop door de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit) zullen worden gecontroleerd en in het slechtste geval worden beboet, wanneer blijkt dat wij in gebreke zijn gebleven. 

Vanaf 1 juli is het alleen toegestaan alcoholische dranken te verkopen indien er een leeftijdsverificatiesysteem wordt gebruikt. Via dit systeem dienen wij vast te leggen dat u (de koper) op het moment van aankoop 18 jaar of ouder bent.

Daarom vragen wij u tijdens het bestelproces uw geboortedatum op te geven. Dit is de eerste check. Een tweede check volgt tijdens de aflevering, waarbij de pakketbezorger uw (of dat van een andere ontvanger die ouder is dan 18 jaar) geldig legitimatiebewijs controleert en de laatste 5 cijfers noteert in zijn handscanner. Ook wordt u (of iemand anders ouder dan 18 jaar die uw pakket in ontvangst neemt) gevraagd te tekenen voor ontvangst.
Berekent Werkhovin verzendkosten?
Tot een bedrag van €50,= vragen wij een bijdrage in de verzendkosten van €7,95. Vanaf €50,= verzenden wij uw bestelling franco huis.

Voor tarieven richting andere landen dan Nederland verwijzen wij u graag naar de volgende FAQ's verderop in dit menu.




 
Hoeveel moet ik bestellen om franco geleverd te krijgen?
Tot een bedrag van €50,= vragen wij een bijdrage in de verzendkosten van €7,95. Vanaf €50,= verzenden wij uw bestelling franco huis.

Andere landen:
Land: Bijdrage Verzendkosten: Franco Levering vanaf:
België €14,50 €75
Duitsland €14,95 €100
     
Luxemburg €18 €175
Zweden €28 €200

Staat uw land van bestemming er niet tussen? Wij adviseren u graag! Neem gerust contact met ons op via info@werkhovin.nl.
Hoe kan ik mijn bestelling afrekenen?
Werkhovin Wijnkopers biedt haar klanten een aantal manieren om aankopen in onze winkel, snel en veilig af te rekenen. Hiervoor werken wij samen met gerenommeerde bedrijven.

iDeal
iDEAL is een online betaalmiddel, waarmee u  kunt betalen via uw eigen bank en binnen uw eigen internet omgeving. Wij werken hiervoor al jaren tot tevredenheid samen met onze Payment Service Provider Pay.nl.

Credit Card
Ook via creditcard kunt u bij ons veilig betalen. De door ons geaccepteerde credit cards zijn Visa, Mastercard en Maestro. 

Klanten uit België en Duitsland
Onze Belgische en Duitse klanten hebben tevens de mogelijkheid om via Bancontact, Giropay en Sofort Pay of Mister Cash af te rekenen.

Ik was niet thuis toen de bezorger kwam. Wat nu?

Levering door PostNL

Bent u niet thuis bij de eerste bezorgpoging? Dan wordt de bestelling naar een PostNL -locatie in de buurt gebracht. Het adres staat op het kaartje dat u ontvangt van de bezorger. Ophalen kan vanaf 15.00 uur op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag).

Let op: uw bestelling blijft 1 week op de aangegeven locatie, na die tijd gaat het pakket retour naar Werkhovin Wijnkopers. Als wij uw bestelling wederom naar u toe moeten sturen, zijn wij helaas genoodzaakt hiervoor verzendkosten in rekening te brengen!

Belangrijk: zorg dat u een geldig legitimatiebewijs bij u heeft tijdens het afhalen, zodat u kunt aantonen dat u 18 jaar of ouder bent!

Levering door DPD

Indien uw pakket met DPD wordt geleverd krijgt u automatisch een Predict Mail. Wij adviseren u deze goed in de gaten houden. Op de dag van levering ontvangt u automatisch een status update, met een tijdvak van 60 miniuten. Op dat moment kunt u de bezorger dus binnen een uur bij u aan de deur verwachten. Ook wordt u gevraagd om een geldig legtimatiebewijs bij de hand te houden.

Bij levering met DPD worden 2 afleveringpogingen ondernomen. Bent u niet thuis bij de eerste bezorgpoging, volgt er een tweede poging. Als het pakket dan nog niet kan worden afgeleverd, dan gaat het pakket direct retour naar ons. 

Als wij uw bestelling dan wederom moeten verzenden zijn wij helaas genoodzaakt hiervoor verzendkosten in rekening te brengen!

Belangrijk: vanaf 1 juli 2021 is het wettelijk niet meer mogelijk een neerzettoesteming af te geven of het pakket bij de buren af te leveren. Alles hierover lees je in het nieuwsbericht over de nieuwe Alcoholwet. 
Kan ik mijn bestelling ook bij een PostNL afhaalpunt afhalen?
Werkhovin Wijnkopers kan jouw bestelling ook laten bezorgen bij een van de PostNL afhaallocaties bij je in de buurt. Je kunt dan automatisch een afhaallocatie naar wens selecteren. 

Let op: Bezorgen we het pakket op jouw verzoek bij een PostNL-locatie? Dan krijgt je geen kaartje van de bezorger. In dat geval kun je op Track & Trace zien waar en wanneer je je pakket kunt ophalen.

De bestelling blijft een week op de aangegeven locatie, na die tijd wordt het pakket retour gestuurd naar Werkhovin Wijnkopers. Als wij je bestelling dan wederom naar je moeten sturen, zijn wij helaas genoodzaakt hiervoor €7,95 verzendkosten in rekening te brengen!

Belangrijk: zorg dat je een geldig legitimatiebewijs bij je hebt tijdens het afhalen, zodat je kunt aantonen dat je 18 jaar of ouder bent!
Ik wil mijn bestelling ergens bij mijn huis laten plaatsen. Kan dat?

Neerzettoestemming en levering bij de buren

In verband met de nieuwe Alcoholwet, die ingaat op 1 juli 2021 is het wettelijk niet meer mogelijk dat pakketbezorgers je bestelling ergens neerzetten. Deze zogenaamde neerzettoestemming komt dus te vervallen. Ook mag de pakketbezorger het pakket niet meer bij de buren afleveren

Wij adviseren je daarom vriendelijk de Predict Mails van DPD en de Track en Trace info van PostNL goed in de gaten te houden, zodat je zelf thuis bent op het tijdstip van leveren. Indien je zelf niet aanwezig kunt zijn, dan mag alleen iemand ouder dan 18 jaar het pakket in ontvangst nemen. 

Zorg ervoor dat je tijdens het moment van levering een geldig legitmatiebewijs bij de hand houdt. Anders kan er niet worden afgeleverd. 
Kan ik mijn wijn ook afhalen?
Ja, dat kan! Je kunt tijdens het bestellen in het vakje opmerkingen aangeven dat je graag de bestelling wilt afhalen. Omdat wij natuurlijk jouw bestelling met zorg behandelen, laten wij je zo snel mogelijk weten wanneer de bestelling gereed is om afgehaald te worden.

Afhaaladres: Leijensteinstraat 5, 5331CS Kerkdriel

Openingstijden van de winkel:
Maandag: 10:00 - 18:00 uur
Dinsdag: 10:00 - 18:00 uur
Woensdag: 10:00 - 18:00 uur
Donderdag: 10:00 - 18:00 uur
Vrijdag: 10:00 - 20:00 uur
Zaterdag: 09:00 - 17:00 uu
Kan ik ook telefonisch bestellen?
Jazeker, dat kan! Wij zijn telefonisch te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 uur via telefoonnummer 0418-634412. 

Heeft u andere vragen over de wijnen op onze site? Of heeft u hulp nodig bij het maken van uw keuze? Informatie over levertijden nodig? Ook dan staan wij u graag telefonisch te woord, maar een email sturen naar info@werkhovin.nl kan natuurlijk ook. Wij zullen deze dan zo snel mogelijk beantwoorden.
Wanneer worden mijn wijnen geleverd?
PostNL
Je bestelling wordt zo snel mogelijk verzonden, vaak zelfs nog dezelfde dag. Hiervoor dient je bestelling binnen te zijn voor 15:00 uur in de middag. In andere gevallen wordt de bestelling binnen 2-5 dagen na bestelling door ons verzonden met DPD of verstuurd naar een door u gekozen PostNL afhaalpunt.

Bestellingen die binnenkomen op vrijdagavond, zaterdag en zondag worden door ons op maandag (indien voorradig) aangeleverd bij DPD of PostNL.

Track en Trace
Na aanmelding bij DPD of PostNL ontvangt u de track en trace code waarmee u de bestelling zelf kunt volgen. 

Grote bestellingen
Grote of afwijkende bestellingen (pallets) worden in sommige gevallen geleverd door Verhoeven Logiqs uit Tilburg.
 
Zij werken met een uitgekiend routeschema waarbij in alle grote steden nagenoeg iedere dag wordt afgeleverd en alle andere plaatsen mininmaal 3x per week. Indien uw bestelling via Verhoeven Logiqs wordt geleverd, wordt u daarover door ons per email op de hoogte gesteld via een track en trace mail. 
Wat betekent de genoemde levertijd bij een wijn voor mij?
Bestellingen geplaatst op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) tot 15:00 uur worden, indien direct leverbaar, op dezelfde dag aangeboden bij PostNL of DPD. Normaal gesproken kunt u uw bestelling de volgende dag in huis verwachten.

Bestellingen die geplaatst worden op vrijdag na 15:00 uur, zaterdag of zon- feestdagen worden, indien direct leverbaar, op de eerstvolgende werkdag (maandag/dinsdag) bij PostNL aangeleverd. Normaal gesproken kunt u uw bestelling de volgende dag in huis verwachten.

De genoemde levertijden bij onze wijnen zijn ter indicatie. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. De uiteindelijke levertijd is onder andere mede afhankelijk van de tijd die onze transporteur nodig heeft om de bestelling uiteindelijk bij u te kunnen aanbieden.
Welke jaargang krijg ik geleverd?
Jaargangen
De op onze wijn detailpagina's genoemde jaargangen zijn indicatief. Indien een jaargang niet langer beschikbaar is, behoudt Werkhovin Wijnkopers zich het recht voor om, zonder voorafgaand overleg, wijnen van andere jaargangen te leveren, die gelijk zijn qua kwaliteit en prijs.

Wil je geen afwijkende jaargangen geleverd wilt hebben? Maak dit dan kenbaar op de bestelling in het opmerkingenveld of neem contact op via info@werkhovin.nl of telefonisch via 0418-634412.

Afbeeldingen / informatie op de fles
De informatie op de wijnfles, zoals die worden getoond op onze website, kan in sommige gevallen een afwijking vertonen met de geleverde wijn. Voor de beschrijving dien je de bestelling te raadplegen.
Für unsere deutsche Kunden
Zahlungsmöglichkeiten
In unserem Onlineshop arbeiten wir für alle unsere Zahlungen mit Pay.nl, einem vertrauenswürdigen Anbieter im Bereich Zahlungsverkehr.

Im Onlineshop bieten wir Ihnen folgenden Zahlungsarten:
1. Kreditkarte
Am ende des Bestellprozesses wahlen Sie einfach auf das Pay.nl Portal für Mastercard oder Visa. 
2. SOFORT Überweisung
Am ende des Bestellprozesses wahlen Sie auf das Pay.nl Portal für eine Sofort Überweisung.  Sie können direkt mit Ihrer EC-Karte und Karten-Pin bezahlen. 
3. Apple Pay
Am ende des Bestellprozesses wahlen Sie auf das Pay.nl Portal für Apple Pay. Sie können direkt mit Ihrer EC-Karte und Karten-Pin bezahlen. 


Wie viel muss ich bestellen, um versandkostenfrei geliefert zu werden? 
Bis zu einem Warenwert von €100 bitten wir um einen Versandkostenanteil von €14,95. Ab €100 beliefern wir innerhalb Deutschlands Ihre Bestellung versandkostenfrei.

Wein Jahrgänge
Die auf unseren Weindetailseiten angegebenen Wein Jahrgänge sind Richtwerte. Wenn ein Jahrgang nicht mehr verfügbar ist, behält sich Werkhovin Wijnkopers das Recht vor, ohne vorherige Rücksprache Weine aus anderen Mengen zu liefern, die in Qualität und Preis gleich sind. 


Sind Sie auf der Suche nach einem bestimmten Jahrgang? Bitte mache Sie dies dan bei der Bestellung im Kommentarfeld bekannt oder kontaktieren Sie uns unter info@werkhovin.nl oder telefonisch unter +31-418-634412.

Bilder / Informationen auf der Flasche
Die Informationen auf der Weinflasche, wie auf unserer Website gezeigt, können Sie in einigen Fällen eine Anomalie mit dem gelieferten Wein zeigen. Für die Beschreibung müssen Sie die Bestellung konsultieren.


Lieferung
Ihre Bestellung wird so schnell wie möglich versendet mit PostNL, oft sogar noch am selben Tag. Dafür muss Ihre Bestellung vor 15:00 Uhr nachmittags eingegangen sein. In anderen Fällen wird die Bestellung innerhalb von 2-5 Tagen nach Bestellung per PostNL versendet.


Bestellungen, die am Freitagabend, Samstag und Sonntag eintreffen, werden am Montag an PostNL geliefert (falls verfügbar).

Paket Größe
Leider sind alle Flaschen gleichDas Senden einer Standardverpackung mit einer Flaschenverpackung kann bis zu 23 kg wiegen und 100 x 70 x 58 cm groß sein. Gegen einen Aufpreis von €4 können wir ein Paket mit einem Gewicht von bis zu 30 kg und / oder einer Größe von maximal 175 x 78 x 58 cm versenden.

Track and Trace
Nach der Registrierung bei PostNL erhalten Sie von uns per E-Mail den Track & Trace-Code, damit Sie Ihre Bestellung selbst verfolgen können. Für Verzögerungen, die nicht in unseren Verantwortungsbereich fallen, übernehmen wir auch keinerlei Haftung.

Kann ich auch telefonisch bestellen?
Ja, das können Sie! Sie erreichen uns Montags bis Freitags von 9.00 bis 17.30 Uhr telefonisch unter der Telefonnummer +31-418-634412.

Haben Sie weitere Fragen zu den Weinen auf unserer Website? Oder brauchen Sie Hilfe bei der Auswahl? Benötigen Sie Informationen zu Lieferzeiten? Dann helfen wir Ihnen auch gerne telefonisch, aber Sie können auch eine E-Mail an info@werkhovin.nl senden. Wir werden es so schnell wie möglich beantworten.

NIX18 

Sofern Ihre Bestellung Waren umfasst, deren Verkauf Altersbeschränkungen unterliegt, stellen wir durch den Einsatz eines zuverlässigen Verfahrens unter Einbeziehung einer persönlichen Identitäts- und Altersprüfung sicher, dass der Besteller das erforderliche Mindestalter erreicht hat. Der Zusteller übergibt die Ware erst nach erfolgter Altersprüfung und nur an den Besteller persönlich.



 
Voor onze Belgische klanten
Ook binnen België leveren wij uw bestelling graag thuis tot aan de deur. Tot een bedrag van €75,= vragen wij een bijdrage in de verzendkosten van €14,50. Vanaf €75,= verzenden wij uw bestelling franco huis.
Hanteert Werkhovin Wijnkopers een geborgde werkwijze?
Vanaf 1 juli 2021, de ingangsdatum van de nieuwe Alcoholwet, wordt door Werkhovin Wijnkopers een zogenaamde geborgde werkwijze gehanteerd die ervoor moet zorgen dat mensen jonger dan 18 jaar niet in aanraking komen met alcohol. Deze geborgde werkwijze loopt vanaf het moment van aankoop online tot en met aflevering aan de deur. 

Deze geborgde werkwijze is bij navraag enkel in te zien door de instantie die zorgdraagt voor naleving van de voornoemde Alcoholwet. 
Indien je vraag er niet bij staat kun je altijd contact met ons opnemen.